Jeżeli prowadzisz przedsiębiorstwo, z całą pewnością jednym z Twoich najważniejszych celów biznesowych jest osiągnięcie wysokiego poziomu sprzedaży oraz rozwój swojej firmy. Niestety, nie jest to takie proste, a sukces osiągnąć można tylko dzięki odpowiedniemu poznaniu rynku, klienta oraz konkurencji. Jeżeli chcesz zdobyć niezbędną wiedzę, postaw na badania ilościowe, dzięki którym odpowiedz sobie na wiele pytań. Jakich? Sprawdźmy!

Badania ilościowe – niezbędne do rozwoju firmy

Badania ilościowe to jedne z najważniejszych badań marketingowych, dzięki którym możliwe jest zdobycie wiedzy na temat zadowolenia oraz potrzeb klientów, a co za tym idzie – jeszcze skuteczniejsze spełnianie ich oczekiwań. Pozwalają one na zbadanie, co jednostki wchodzące w skład danej zbiorowości, sądzą na dany temat – jest to możliwe dzięki zadawaniu odpowiednich pytań i odpowiedziom zamkniętym (tak lub nie). Na jakie pytanie odpowiada to badanie? Przede wszystkim pytania z gatunku „ile?”, co pozwala zmierzyć liczbę osób z danej zbiorowości, mającą taką albo inną opinię na dany temat. Oczywiście wszystko jest tutaj zależne od Ciebie, a do przykładowych, najczęściej zadawanych pytań możemy tu zaliczyć:

  • Ile osób korzysta z oferty tej firmy?
  • Ile osób jest zadowolonych z oferty firmy?
  • Ile osób rozpoznaje tę markę?
  • Ile osób skorzystałoby ponownie z usług/produktów danej firmy?
  • Ile osób uważa ofertę tej firmy lepszą od oferty konkurencji?

Dzięki badaniom ilościowym możesz zmierzyć, czy Twoja marka cieszy się zainteresowaniem klientów, czy jest znana i jak wiele osób jest zadowolonych z Twoich produktów lub usług. Są to bardzo istotne liczby, które wiele powiedzą Ci o prowadzonej przez Ciebie działalności i dzięki którym zyskasz możliwość rozwoju swojego przedsiębiorstwa poprzez zmianę działań na lepsze albo podtrzymanie tendencji.

Jakie korzyści dają Ci badania ilościowe?

  • Pozwalają na rozwój przedsiębiorstwa – dzięki nim zdobywasz wiedzę, która będzie Ci przydatna w zwiększeniu efektywności oraz jakości wielu procesów, przeprowadzanych w firmie.
  • Dowiadujesz się, czy Twoja oferta spełnia oczekiwania klientów, a jeżeli nie – możesz popracować nad jej jakością.
  • Dowiadujesz się, czy Twoja marka jest rozpoznawalna, co pozwala Ci ustalić skuteczność prowadzonych wcześniej działań marketingowych.
  • Wiesz czy klienci wolą Twoją firmę, czy firmę konkurencji, co ułatwia Ci walkę o fotel lidera rynku.

Kolejną zaletą jest fakt, że możesz skupić się na swojej podstawowej działalności, o ile oczywiście powierzysz badania ilościowe zewnętrznym specjalistom. Na rynku funkcjonuje bardzo wiele firm outsourcingowych, które oferują usługi call center – to właśnie w ich zakresie znajdują się tego rodzaju badania, dzięki którym możesz dowiedzieć się bardzo wielu rzeczy na temat swojej działalności. Specjaliści zajmą się wszystkim za Ciebie, dzięki czemu będziesz mógł skupić się na swoich podstawowych, codziennych działaniach.

Oczywiście jeżeli chcesz, aby badania ilościowe albo jakościowe zostały przeprowadzone w sposób kompleksowy i profesjonalny, musisz postawić na doświadczonych i odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów, którzy w stu procentach spełnią Twoje oczekiwania. Aby zweryfikować profesjonalizm danej firmy call center, zapoznaj się z opiniami jej wcześniejszych klientów – w ten sposób dowiesz się, czy skorzystanie z jej usług rzeczywiście będzie dla Ciebie korzystne.