Dziś, gdy nosimy się z zamiarem rozpoczęcia prowadzenia gospodarczej działalności, zwykle nie zastanawiamy się nad telefonami stacjonarnymi. Dodatkowo, nie bierzemy ich nawet pod uwagę do celów prywatnych. Są one głównie kojarzone z wszelkimi instytucjami publicznymi. Mimo tego, czy powinniśmy zrezygnować z posiadania przewodowego telefonu biurowego?

Telefon stacjonarny, czyli klasyka gatunku…

Gdy mówimy – telefony biurowe pierwszą myślą i skojarzeniem są tradycyjne telefony stacjonarne, wykorzystujące usługi zwykłego operatora telefonicznego. Co więcej, młodzi przedsiębiorcy uznają to za rozwiązanie bardzo przestarzałe, a dodatkowo nieopłacalne. Zanim jeszcze uznamy, że faktycznie taki stan rzeczy ma miejsce, warto rozejrzeć się za ofertami telefonii IP. Wówczas, może okazać się, że posiadanie telefonów tego typu, jest jednak bardzo opłacalnym wyjściem.

Posiadasz telefon biurowy? Wcale nie musisz korzystać z telefonii tradycyjnej!

Przedsiębiorcy w sporym gronie są zdania, że telefony stacjonarne to przeżytek, ponieważ oferty telefonii konwencjonalnych nie są zadowalające. W pewnym sensie to prawda, gdyż koszty rozmów są dość wysokie, a tych międzynarodowych szczególnie. Co więcej, zniechęcają też długoterminowe zobowiązania.

Musimy jednak mieć na uwadze to, że telefon biurowy bądź biznesowy, wcale nie wymaga od nas, abyśmy korzystali z usług tego typu operatorów. Nowsze modele telefonów IP, są w stanie świetnie współpracować z internetową telefonią. Dzięki temu, możemy pozwolić sobie na sporą oszczędność, na polu wydatków na połączenia. Dodatkowo, wciąć możemy korzystać z funkcjonalności, jakie te telefony nam oferują, a to bardzo wygodne.

Numer stacjonarny, a wizerunek naszej firmy

Co ciekawe, o chętniej ufamy tym podmiotom, które posiadają swój numer stacjonarny. Daje nam to swojego rodzaju przekonanie o tym, że kontaktujemy się z poważną organizacją, która posiada swoją własną siedzibę, w której ktoś zawsze znajdzie czas na to, aby z nami porozmawiać. Telefony komórkowe są niekiedy zależne od zasięgu, a z wielu różnych powodów można ich też nie odebrać.

Ciekawą opcja są telefony VoIP oraz SIP, które gwarantują bardzo wysoką jakość dźwięku. Operatorzy umożliwią nam też posiadanie zagranicznego i krajowego numeru, a to nie wszystko. Skorzystamy z numerów wewnętrznych, kolejkowania, nagrywania i przekierowywanie połączeń, lub też wirtualnego call center. Jeśli zainwestujemy w nowoczesny model konferencyjnego telefonu, uzyskamy dostęp do wielu dodatkowych i praktycznych funkcji, a to podniesie wydajność i wygodę pracy.

Opieka nad pracownikami, dzięki stacjonarnym telefonom?

Kiedy dysponujemy w firmie stacjonarnymi telefonami, granice pracy są mocno określone. Gdy pracownik wychodzi z biura, nie ciąży na nim już obowiązek tego, aby mieć kontakt z klientem i odbierać telefon. To zatem szansa, aby zdążył odpocząć, zregenerować swój umysł i ciało, a to przekłada się na lepszą efektywność działań. Firmowe telefony komórkowe, zacierają nieco granice między pracą a odpoczynkiem, co może prowadzić nie tylko to spadku wydajności, ale nawet do problemów personalnych.