Pomimo tego, że jeszcze parę lat temu w przedsiębiorstwach można było komunikować się głównie telefonami, które łączyły się przez zwykłą sieć telekomunikacyjną, teraz bardzo modnym rozwiązaniem jest telefonia IP. Jak obsługiwać telefon ip? Poniżej wyjaśniamy różnicę pomiędzy telefonem IP, a telefonem analogowym.

Telefon VoIP – jak działa?

Telefony IP z wyglądu niczym nie różnią się od standardowych telefonów, jakie przeważnie możemy zaobserwować w biurach. Za pośrednictwem tego typu urządzeń, można nawiązywać i odbierać połączenia głosowe. W odróżnieniu od zwykłego telefonu, telefon ip działa dzięki połączeniu internetowego. W takim wypadku nie trzeba ponosić kosztów związanych z okablowaniem i innymi urządzeniami, oprócz tego pojemność kanału jest znacznie większa. Decydując się na telefon IP możemy cieszyć się z świetnej jakości dźwięku, co więcej możliwości organizowania telekonferencji. Instalowanie takiego aparatu zajmuje tylko 15 minut, warto wiedzieć, że można to zrobić samodzielnie bez posiadania specjalnych technicznych umiejętności.

Telefon IP czy zwykły?

Patrząc na dwa aparaty, można odnieść wrażenie, że telefon tradycyjny i telefon IP wyglądają tak samo. Mają taką samą klawiaturę, przyciski oraz funkcje, jedyna różnica między nimi, to sposób połączenia oraz ich jakość. W przypadku telefonu IP jakość połączenia jest dużo lepsza, przy czym jest to warunkowane jakością łącza internetowego. Dużo urządzeń jest wyposażonych w Power over Ethernet, jest to jednoznaczne z tym, że sprzęt pobiera energię tylko przez kabel do Internetu. Różnica tkwi również w sposobie systemu połączenia. Zwykłe telefony mają własną linię telefoniczną, dlatego jeżeli ktoś chce się dodzwonić na dany numer, a mamy w tym momencie rozmowę, to będzie zmuszony poczekać na połączenie. Gdy chodzi o telefony VoIP to pracują one w oparciu o adresy SIP i są w stanie przyjmować dużą ilość połączeń.

Dlaczego warto wybrać telefon IP?

Prowadząc własną firmę, z pewnością zależy nam na skutecznej pracy. Ze względu na to warto stawiać na nowoczesne rozwiązania – połączenia tradycyjne nie będą posiadały tak dobrej jakości, jak połączenia internetowe, to jest główna zaleta telefonów IP. Następna sprawa jest taka, że telefony VoIP nie potrzebują specjalnych adapterów, wystarczy kabel do Internetu. Ogromnym plusem jest również to, że telefon IP nie jest przypisany wyłącznie do jednego numeru telefonu, dlatego może łączyć się z kilkoma rozmówcami równocześnie. To najlepsza opcja dla przedsiębiorców, którzy regularnie prowadzą telekonferencje albo spotkania biznesowe na odległość. Należy iść z duchem czasu i wybierać nowoczesne rozwiązania, które wykorzystują nowoczesną technologię. Tak można wyprzedzić konkurencję i znacznie poprawić wydajność pracy. Wyposażenie biurowe powinno być co najważniejsze wydajne w użytkowaniu, bo tak można zaoszczędzić naprawdę sporo czasu.